توضیحاتی در مورد تسمه صنعتی

توضیحاتی در مورد تسمه صنعتی

تسمه یک حلقه از ماده‌ای انعطاف‌پذیر است که برای ایجاد پیوند مکانیکی و انتقال انرژی بین دو یا چند شفت استفاده می‌شود. آن ها به دور پولی‌ها پیچیده حلقه می‌زنند. در یک سامانهٔ دارای دو پولی ممکن است هر دو پولی در یک جهت به گردش درآیند یا آن به صورت ضربدری باشد تا جهتشان مخالف گردد.
تسمه‌ها را معمولاً با یکاهای میلی‌متر یا اینچ اندازه‌گیری می‌کنند که در تسمه‌های میلی‌متری قطر خارجی و در تسمه‌های اینچی قطر داخلی ملاک اندازه‌گیری است.

تسمه  صنعتی

تسمه ها از انواع قطعات پرکاربرد صنعتی هستند که بر خلاف بسیاری قطعات صلب صنعتی بصورت منعطف تولید میشوند. انواع مختلفی از تسمه صنعتی در صنایع مختلف و با اهداف مختلف و از جنس های مختلفی مورد استفاده قرار میگیرند. تنوع این قطعه صنعتی که با نام تسمه صنعتی تولید و عرضه میشود بسیار گسترده بوده در سایز های مختلف و با برند های مختلفی تولید میشود. پر کاربردترین نوع تسمه های صنعتی تسمه انتقال قدرت، تسمه نقاله، تسمه وی بلت V ، تسمه تایمینگ و تسمه های دنده مخصوص می باشند. در صنایع لیفتینگ نیز اسلینگ های برزنتی که به منظور حمل بار مورد استفاده قرار میگیرند و از جنس پارچه پلاستیکی سخت هستند تحت نام تسمه مورد استفاده قرار میگیرند. دقت تولید تسمه بر حسب نوع آن و کاربری که دارد متفاوت بوده و استاندارد های بسیار متعددی بر حسب نوع کاربری تسمه ها معرفی شده و مورد استفاده قرار میگیرد. ساز و کار تسمه صنعتی بگونه ای است که پاره شده آن و یا از بین رفتن لایه های اصطکاکی آنها در برخی کاربری های ماشینی به کلی باعث از کار افتادن سیستم مثل سیستم های انتقال قدرت میشود حال آنکه اختلال در کار تسمه صنعتی در برخی صنایع دیگر سبب کندی کار و یا سوختن برخی قطعات متصل و یا حتی قفل شدن سیستم می شود.

انواع تسمه صنعتی

تسمه صنعتی کلمه ای بسیار گسترده می باشد که قطعات صنعتی بسیار متنوع با کاربری های بسیار مختلفی را شامل میشود بگونه ای که وجه تشابه برخی تسمه های صنعتی در مواردی تنها از نظر ظاهری می باشد. در برخی تسمه های صنعتی میزان اصطکاک، در برخی دیگر انعطاف و در برخی دیگر مقاومت کششی بالاست که مهمترین فاکتور مورد نظر در استفاده از آن تسمه صنعتی محسوب میشود. بجز تسمه اسلینگ یا بافته شده که در صنایع لیفتینگ مانند جرثقیل ها استفاده میشوند انواع دیگر تسمه های صنعتی اهم از تسمه نوار نقاله که بر روی نقاله ماشین آلات و معمولا برای ترانزیت بار استفاده میشود، تسمه های تایمینگ که بعنوان محرک با نسبت مشخص بین قطعات ماشین آلات هستند، تسمه انتقال قدرت که نیروی دورانی و چرخشی را از یک جسم دوار به جسم دیگری منتقل کرده و سبب گردش آن میشوند از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.

تشخیص کیفیت تسمه صنعتی

با توجه به تنوع بسیار زیاد تسمه ها فاکتورهای مختلفی در تشخیص کیفیت آنها وجود دارد فاکتورهایی که در تشخیص کیفیت یک نوع تسمه موثر هستند گاهی در کیفیت تسمه صنعتی با نوع متفاوت کاملا بی اهمیت هستند. در بسیاری از تسمه های صنعتی با توجه به بار کمی که بر آنها وارد است در اغلب موارد عمری بیش از حد انتظار مصرف کننده داشته و کیفیت آنها با توجه به حساسیت کم کاری که دارند اهمیت چندانی ندارد. در موارد حساس تر مثل تسمه های انتقال قدرت و یا تسمه های تایمینگ کیفیت محصول از اولویت بالایی برخوردار است. و در برخی انواع تسمه مانند تسمه های تایمینگ حتی یک نوع تسمه و تولید یک برند با توجه به المان ها و فیبرها و سیم هایی که در داخل تسمه بکار گرفته میشود یک نوع تسمه با شکل ظاهری برابر ممکن است دارای کیفیت و طول عمر کاملا متفاوت و قیمت هایی حتی تا چند برابر بالاتر نیز باشند از مهمترین فاکتورهای تعیین کننده کیفیت تسمه صنعتی عدم تغییر طول آن تحت بارگذاری و حرارت های عمومی کارهای صنعتی است. برخی برند های بزرگ از این سطح کیفیت تسمه پا فراتر گذاشته و تسمه های دما بالا که قابلیت کار در شرایط حرارتی بسیار بالا دارند نیز تولید نموده اند. حتی برخی برند ها امروزه تسمه های روغن کار یعنی تسمه صنعتی که خواص و مشخصات مکانیکی خود را در برخورد با روغن نیز حفظ می کند تولید کرده اند.

بازرگانی تسمه فلاح  ارائه دهنده انواع تسمه های ماشینی ، تسمه های صنعتی و کشاورزی ، انواع نوار نقاله ، انواع رولیک و غلطک ، تسمه تایمینگ ، تسمه پروانه ، انواع توری سرند در سایزهای متنوع ، انواع پیچ و مهره و انواع زنجیر در بازار تهران

تلفن تماس: ۰۹۱۲۶۸۸۱۰۱۴  و ۰۲۱۳۳۹۹۱۰۹۶

دفتر مرکزی : تهران - خیابان امیرکبیر، خیابان ناظم الاطبا جنوبی ، کوچه حشمتی ، مجتمع تجاری نور ، طبقه اول - واحد ۲۰۶

کد پستی : ۱۱۱۶۶۶۳۱۱۱

تلفن : ۳۳۹۹۱۰۹۶ ـ ۳۳۹۴۵۱۲۱ ـ۳۳۹۳۶۴۹۰ـ ۳۳۹۳۶۴۵۹ ـ ۳۳۹۳۶۴۳۸

فکس : ۳۳۹۳۵۹۶۱
موبایل : ۱۴ ۱۰ ۶۸۸ ۰۹۱۲(فلاح)

 

.

کانال تلگرام : https://t.me/fallahtrading
پشتیبانی واتس آپ و تلگرام : ۰۹۱۰۶۴۹۰۲۲۲
ساعت کاری : شنبه تا چهارشنبه ۹ صبح الی ۱۸
پنج شنبه ۹ صبح الی ۱۵