دانستنی ها و حقایق جالب در مورد ماشین و آنچه در مورد خودرو نمیدانید

دانستنی ها و حقایق جالب در مورد ماشین و آنچه در مورد خودرو نمیدانید

خودرو یکی از اجزا جدایی ناپذیر در سبک زندگی مدرن حال حاضر انسان محسوب می شود. حقایق جالب توجه ای درباره این وسیله نقلیه محبوب وجود دارند که در ادامه به چند مورد از آنها اشاره می کنیم.

بوی خودرو نو
 

 

بوی خودرو نو که بسیاری از ما به آن علاقمند هستیم تنها از چرم بکار رفته در داخل خودرو ناشی نمی شود. این بو ترکیبی از بیش از ۵۰ ترکیبات آلی فرار (VOC) است که در داخل خودرو یافت می شوند. این ترکیبات آلی فرار از منابعی مانند ترکیبات پاک کننده و روان کننده، رنگ و کفپوش ها ناشی می شوند.

سریع‌ترین خودرو خیابانی
 

در حال حاضر، رکورد سریع‌ترین خودرو تولیدی با مجوز عبور و مرور در خیابان به بوگاتی ویرون سوپر اسپرت اختصاص دارد که بیشینه سرعت ۲۶۸ مایل در ساعت (۴۳۱ کیلومتر در ساعت) برای آن در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت شده است.

تخلف سرعت غیر مجاز
 

درباره این که نخستین تخلف سرعت غیر مجاز چه زمانی ثبت شده است بحث و تردید وجود دارد اما نخستین جریمه در سال ۱۹۰۴ به نام هری میرز صادر شده است. وی در امتداد خیابان سوم غربی در دیتون، اوهایو با سرعت ۱۲ مایل در ساعت (۱۹ کیلومتر در ساعت) حرکت می کرد که توسط پلیس متوقف و جریمه شد.

خودرو، خودرو و باز هم خودرو بیشتر
 

در سال ۲۰۱۰، تعداد خودروهای مورد استفاده در جهان از مرز یک میلیارد دستگاه عبور کرد که ۲۳۹.۸ میلیون از آنها به آمریکا اختصاص داشتند. آمریکا بزرگ‌ترین جمعیت خودرو در جهان را داشته در شرایطی که چین با حدود ۷۸ میلیون دستگاه در جایگاه دوم قرار دارد.

از جاده تا مرکز بازیافت
 

خودروهایی بسیار زیادی در جهان وجود دارند و پر بازیافت‌ترین محصول مصرفی در آمریکا نیز خودرو است. بیش از ۹۵ درصد خودروهای فرسوده هر ساله بازیافت می شوند که بیش از ۱۴ میلیون تن فولاد برای صنعت فولاد فراهم می کنند.

حواس پرتی حین رانندگی
 

از آن جایی که تلفن های هوشمند از محبوبیت بالایی در سطح جهان برخوردار شده اند نگرانی ها درباره حواس پرتی رانندگان خودرو نیز از موضوعات داغ این روزها محسوب می شود. اما این نگرانی ها چیز جدیدی نیست. هنگامی که بکارگیری رادیو در خودروها آغاز شد برخی ایالت های آمریکا با این استدلال که می تواند موجب حواس پرتی راننده و بروز تصادف شود قصد ممنوعیت آن را داشتند.

تصادف خودرو بنزینی
 

نخستین تصادف که یک خودرو بنزینی در آن نقش داشت به سال ۱۹۸۱ در اوهایو سیتی، اوهایو رخ داد. مهندس جیمز لمبرت یکی از خودروهای اختراعی خود را می راند که به ریشه های یک درخت که از زمین بیرون آمده بودند، برخورد کرد. این برخورد موجب انحراف خودرو لمبرت و تصادف آن شد. لمبرت و همراهش آسیب هایی جزئی دیدند.

سفر جاده ای
 

نخستین سفر جاده ای در سال ۱۸۸۸ توسط برتا بنز، همسر کارل بنز، انجام شد. برتا بنز با خودرو بنز پتنت-موتورواگن از مانهایم به فورتزهایم، محل تولدش، سفر کرد. این سفر دو روز طول کشید و مسافتی حدود ۶۶ مایل (۱۰۶ کیلومتر) را شامل می شد. تا پیش از آن رانندگی ها در مسافت های بسیار کوتاه صورت می گرفت و از این رو سفر برتا موجب شد تا خودرو بنز پتنت-موتورواگن را در کانون توجه جهانی قرار دارد.

ایده کروز کنترل
 

ایده خلق کروز کنترل زمانی در رالف تیتور شکل گرفت که سوار بر خودرو با وکیل خود صحبت می کرد. هنگامی که وکیل صحبت می کرد سرعت خودرو را کم می کرد و هنگامی که در حال گوش دادن بود بار دیگر سرعت خودرو را افزایش می داد. این شرایط تیتور را اذیت می کرد و از این رو تصمیم گرفت تا دستگاه کنترل سرعت را اختراع کند و نخستین پتنت خود را در سال ۱۹۴۵ ثبت کرد. رالف تیتور نابینا بود و قادر به رانندگی نبود.

قطعات تشکیل دهنده خودرو
 

یک خودرو معمولی حدود ۳۰ هزار قطعه دارد. شاید به نظر زیاد برسد اما هنگامی که هر پیچ، واشر و پرچ را در نظر بگیرید با رقمی غیر عادی مواجه نخواهید بود.

 

بازرگانی تسمه فلاح  ارائه دهنده انواع تسمه های ماشینی ، تسمه های صنعتی و کشاورزی ، انواع نوار نقاله ، انواع رولیک و غلطک ، تسمه تایمینگ ، تسمه پروانه ، انواع توری سرند در سایزهای متنوع ، انواع پیچ و مهره و انواع زنجیر در بازار تهران

تلفن تماس: ۰۹۱۲۶۸۸۱۰۱۴  و ۰۲۱۳۳۹۹۱۰۹۶

دفتر مرکزی : تهران - خیابان امیرکبیر، خیابان ناظم الاطبا جنوبی ، کوچه حشمتی ، مجتمع تجاری نور ، طبقه اول - واحد ۲۰۶

کد پستی : ۱۱۱۶۶۶۳۱۱۱

تلفن : ۳۳۹۹۱۰۹۶ ـ ۳۳۹۴۵۱۲۱ ـ۳۳۹۳۶۴۹۰ـ ۳۳۹۳۶۴۵۹ ـ ۳۳۹۳۶۴۳۸

فکس : ۳۳۹۳۵۹۶۱
موبایل : ۱۴ ۱۰ ۶۸۸ ۰۹۱۲(فلاح)

 

.

کانال تلگرام : https://t.me/fallahtrading
پشتیبانی واتس آپ و تلگرام : ۰۹۱۰۶۴۹۰۲۲۲
ساعت کاری : شنبه تا چهارشنبه ۹ صبح الی ۱۸
پنج شنبه ۹ صبح الی ۱۵