آیا ترمز اتوماتیک اتوموبیل ضروری است ؟

آیا ترمز اتوماتیک اتوموبیل ضروری است ؟

ترمز اضطراری را میتوان انقلابی در امنیت خودرو دانست؛  کافیست یکبار تصادفی با درصد خطای کم داشته باشید تا از اهمیت ایمنی خودرو مطلع شوید. ایمنی را می­توان مهم­ترین موضوع یک خودرو دانست زیرا هرچقدر خودرو از لحاظ موتوری قدرتمند و از لحاظ ظاهری زیبا باشد، تا وقتی که ایمنی بالایی نداشته باشد نباید سوار آن خودرو شد. 

ترمز اتوماتیک چگونه کار می­کند؟

در مورد ترمز اتوماتیک باید بدانیم که اگر سرعت شما کم باشد و نیاز به سیستم ترمز اضطراری پیدا کنید، به احتمال زیاد از ضربه جلوگیری و یا از شدت ضربه به اندازه زیادی کاسته می­شود. البته نگران نباشید اگر سرعت خودروی شما زیاد هم باشد، ترمز اضطراری باعث می­شود دیگر با خسارات زیاد روبه­‌رو نشوید و به احتمال فراوان مرگ و میری در آن حادثه پیش نخواهد آمد.

سیستم بی‌نظیر تشخیص در ترمز AEB

برای پاسخ بهتر به این که ترمز اضطراری خودرو چیست باید بدانیم که اساس کار این سیستم بر روی تشخیص مانع ثابت کار می‌کند به طوری که اگر بخواهیم دقیق­تر بگوییم می­توان به سیستم تشخیص ترمز اتوماتیک خودرو اشاره کرد که ابتدا در صورت بودن موانعی، به راننده هشدار می­دهد و اگر راننده امتناع کند، خود سیستم ب­صورت اتوماتیک وارد عمل می­شود و خودرو را نگه می­دارد.

البته در اوایل ترمز اضطراری خودرو کارایی چندانی نداشت؛ برای مثال اگر اختلاف سرعت بین ۲ خودرو بیشتر از ۱۵ کیلومتر بر ساعت بود و خودروها بیشتر از ۳۰ کیلومتر بر ساعت سرعت داشتند، آپشن ترمز اضطراری به‌­هیچ دردی نمی­خورد اما در حال حاظر دیگر خبری از این کارایی کم نیست.

کروز کنترل با ترمز اضطراری خودرو چه فرقی دارد ؟

 کروز کنترل با AEBچه تفاوتی دارد؟ در حقیقت باید گفت کروز کنترل کارایی مانند ترمز اضطراری خودرو دارد و تنها تفاوتشان دوربین­‌های سیستم ترمز اضطراری هست که ایمنی بیشتری نسبت به کروز کنترل دارد.

ترمز اضطراری از چه بخش­‌هایی تشکیل شده است ؟

مهمترین بخش AEB، رادار هوشمندی هست که نزدیک بودن موانع به خودرو را بررسی می­کند. البته از سنسورهایی که بر روی بدنه خودرو هستند و اطلاعات را به رادار می­دهند نمی­توان گذشت که از اهمیت بالایی برخوردار هست.

البته تمام داده‌­هایی که توسط سنسور به ثبت می­رسد توسط برق خودرو یا همان ECU وارد سیستم‌­های این آپشن مطمعن می­شود و توسط بررسی­‌هایی که رادار انجام می­دهد بهترین تصمیم گرفته می­شود تا از بروز حوادث برای عزیزان شما جلوگیری شود.

بازرگانی تسمه فلاح  ارائه دهنده انواع تسمه های ماشینی ، تسمه های صنعتی و کشاورزی ، انواع نوار نقاله ، انواع رولیک و غلطک ، تسمه تایمینگ ، تسمه پروانه ، انواع توری سرند در سایزهای متنوع ، انواع پیچ و مهره و انواع زنجیر در بازار تهران

تلفن تماس: ۰۹۱۲۶۸۸۱۰۱۴  و ۰۲۱۳۳۹۹۱۰۹۶

 

 

دفتر مرکزی : تهران - خیابان امیرکبیر، خیابان ناظم الاطبا جنوبی ، کوچه حشمتی ، مجتمع تجاری نور ، طبقه اول - واحد ۲۰۶

کد پستی : ۱۱۱۶۶۶۳۱۱۱

تلفن : ۳۳۹۹۱۰۹۶ ـ ۳۳۹۴۵۱۲۱ ـ۳۳۹۳۶۴۹۰ـ ۳۳۹۳۶۴۵۹ ـ ۳۳۹۳۶۴۳۸

فکس : ۳۳۹۳۵۹۶۱
موبایل : ۱۴ ۱۰ ۶۸۸ ۰۹۱۲(فلاح)

 

.

کانال تلگرام : https://t.me/fallahtrading
پشتیبانی واتس آپ و تلگرام : ۰۹۱۰۶۴۹۰۲۲۲
ساعت کاری : شنبه تا چهارشنبه ۹ صبح الی ۱۸
پنج شنبه ۹ صبح الی ۱۵